szerda, szeptember 02, 2009

Gyümölcs, zöldség helyzet


Nagy gyümölcs rajongó vagyok és a zöldségeket is nagyon szeretem. Egész nyáron sok gyümölcsöt ettem és tetszett, hogy volt sok új féle falat, íz. Egyik nagy kedvencem a sárgadinnye volt, a piros dinnye nem ízlett annyira. Abból is ettem pár falatot, de a sárgából termeltem rendesen. Minden délután uzsira eszünk anyával sok gyümölcsöt, van mikor délelőtt is kapok. Ilyenkor le szoktunk ülni a földre, van mikor kint az erkélyen, és anya elkezd gyümölcsöt pucolni és meg bokros teendőim közben falatozgatok. Rengeteg barackot megettem eddig. Akár 4-5 barackot is képes vagyok bepakolni a pocakomba uzsikor. De szeretem a körtét is, és most az újdonságos nagy kedvenc a szőlő. A biztonság kedvéért anya félbevágja a szemeket, én meg pakolászom szorgosan be a számba.
És a zöldségek: vékony uborka karikák, paradicsom, paprika jöhet-jöhet a pocakomba, vagyis pakolgatom én befelé. Csírát is eszem már régóta, leginkább hagymacsírát szoktunk enni mostanában. Főve is szeretem őket, répa, cukkini, és az új kedvenc a borsó. A nyaralásunkor fedeztük fel, hogy szeretem a borsót, egyenként pakolgatom a számba a szemeket - nagyon édes módon, anya szerint.